Ecotherapy | Τι είναι η οικοθεραπεία και πώς μπορεί να βοηθήσει την ψυχολογία μας;

Η οικοθεραπεία είναι μια αναδυόμενη μορφή θεραπείας που μπορεί να βοηθήσει στην επούλωση της κατάθλιψης, στη μείωση του άγχους και στην βελτίωση της μνήμης. Έχουμε χάσει τόσο τη σύνδεση μας με τη φύση, που αποτελεί πλέον μια θεραπεία και όχι μέρος της καθημερινής ζωής. Ακόμη και μια ολιγόλεπτη έκθεση στον ήλιο έχει γίνει πλέον μορφή θεραπείας.


Η έλλειψη σύνδεσης με ανθρώπους, μέρη και συναισθήματα είναι ένα χαρακτηριστικό φόβου ή και μορφή κατάθλιψης, ένα είδος θεραπείας για να βγει ένα καταθλιπτικό άτομο από έναν γκρίζο κόσμο είναι η φύση.


Ο εγκέφαλος και η σχέση με τη φύση

Δεν είναι ξεκάθαρο γιατί οι εκδρομές σε εξωτερικούς χώρους έχουν τόσο θετική επίδραση στην ψυχολογία μας. Ωστόσο, σε μια μελέτη του 2015, οι ερευνητές συνέκριναν την εγκεφαλική δραστηριότητα μιας ομάδας ανθρώπων αφού περπατούσαν για 90 λεπτά είτε σε φυσικό περιβάλλον είτε σε αστικό περιβάλλον. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που έκαναν μια βόλτα στη φύση είχαν χαμηλότερη δραστηριότητα στον προμετωπιαίο φλοιό, μια περιοχή του εγκεφάλου που είναι ενεργή κατά τη διάρκεια της μυρωδιάς - ορίζεται ως επαναλαμβανόμενες σκέψεις που εστιάζουν σε αρνητικά συναισθήματα.

«Όταν οι άνθρωποι είναι καταθλιπτικοί ή έχουν πολύ στρες, αυτό το μέρος του εγκεφάλου δυσλειτουργεί και οι άνθρωποι βιώνουν αρνητικές σκέψεις» λένε οι ερευνητές.


Μελετώντας το θέμα λίγο βαθύτερα διαπιστώνουμε ότι η αλληλεπίδραση με φυσικούς χώρους προσφέρει και άλλα θεραπευτικά οφέλη. Για παράδειγμα, οι ήρεμοι ήχοι της φύσης και ακόμη και η σιωπή του εξωτερικού χώρου μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα της κορτιζόλης της ορμόνης του στρες, η οποία ηρεμεί το πνεύμα και το σώμα.


Επίσης, οι οπτικές πτυχές της φύσης μπορούν επίσης να έχουν μια καταπραϋντική επίδραση διότι έχοντας κάτι ευχάριστο να επικεντρωθείς όπως τα δέντρα και το πράσινο βοηθά να αποσπάσεις το μυαλό σου από τις αρνητικές σκέψεις και να σκεφτείς πιο χαρούμενα.


Βρείτε το χώρο σας

Πόσος χρόνος στη φύση είναι αρκετός; "Οτιδήποτε από 20 έως 30 λεπτά, τρεις ημέρες την εβδομάδα", λένε ερευνητές. "Το θέμα είναι να κάνετε τις αλληλεπιδράσεις σας μέρος του φυσιολογικού τρόπου ζωής σας. "Ο χρόνος σας με τη φύση θα μπορούσε να είναι κάτι τόσο απλό όσο μια καθημερινή βόλτα σε ένα πάρκο". "Μπορείτε ακόμη να προσπαθήσετε να συνδυάσετε τις εκδρομές σας στη φύση με άσκηση όπως το περπάτημα ή το ποδήλατο σε εξωτερικούς χώρους".

Και μην αισθάνεστε ότι πρέπει να πάτε μόνοι σας. Μια μελέτη του 2014 διαπίστωσε ότι οι ομαδικοί περίπατοι στη φύση ήταν εξίσου αποτελεσματικοί με τα σόλο ταξίδια όσον αφορά τη μείωση της κατάθλιψης και του άγχους και τη βελτίωση της συνολικής νοητικής προοπτικής.


Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές βρήκαν ότι οι άνθρωποι που είχαν πρόσφατα βιώσει αγχωτικά γεγονότα ζωής όπως μια σοβαρή ασθένεια, ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου ή η ανεργία είχαν τη μεγαλύτερη ψυχική ώθηση για μια ομαδική εκδρομή.


«Η φύση μπορεί να έχει ισχυρή επίδραση στην ψυχική μας κατάσταση».


Η σύνδεση με την φύση, μας βοηθάει να έρθουμε σε επαφή με τον πρωταρχικό και αυθεντικό μας εαυτό, να ξεκαθαρίσουμε τι εκτιμούμε περισσότερο και να αποκτήσουμε τη δύναμη να μιλήσουμε από την πλευρά της αλήθειας. Οι εξωτερικές συνεδρίες οικοθεραπείας προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα δυνατοτήτων για την ενσωμάτωση και την έκφραση του εαυτού σας. Στη φύση, υπάρχουν επίσης αμέτρητες ευκαιρίες για αυτο-φροντίδα. Μπορείτε να αγκαλιάσετε έναν κορμό δέντρου ή να νιώσετε τη χαρά βλέποντας τα φθινοπωρινά φύλλα να κυματίζουν στο έδαφος.

Ακόμα και τα λίγα λεπτά στη φύση μπορούν να σας βοηθήσουν να νιώσετε πιο ήρεμοι με αποτέλεσμα να επιστρέψετε στις εργασίες σας με περισσότερη εστίαση και δημιουργικότητα.













Source: www.health.harvard.edu/mind-and-mood/sour-mood-getting-you-down-get-back-to-nature


Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το!


Recent

 

 

INSTAGRAM

  • Black Instagram Icon

FACEBOOK

  • Black Facebook Icon
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook
  • Instagram